SILENCE

SILENCE

خبـــــــر از چشـــــم خـــودش داشــــت اگـــــــر
میفهــــــمید ....
"حـال مـن، بعـــد نگــاه تو ســـــرودن دارد"

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۷ شهریور ۹۷، ۱۲:۵۱ - علیــ ـرضا
    خواهش !
نویسندگان

مردانگی یا غیرت؟

دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸ ب.ظ


چند وقتی بود که با وجود اتفاقات ناجوری که سر و پشت نه تنها تو کشور بلکه تو سراسر دنیا اتفاق میوفتاد، دیدم نسبت به همه چیز بهم ریخته بود!

به شرافت، به غیرت، به مردها، مردها.....

هیچ جوره توی مخیلم نمیگنجید که یه مرد هرچند از سر نیاز به یه دختر پاک و سالم آسیب برسونه!

همه چیز برام بی مفهوم شده بود، توی کتابا و اینور و اونور دنبال این بودم که حداقل ماهیت دنیا رو بفهمم چیه و برام بشه یه دلیل واسه زندگی کردن تو این دنیای پر از کثافت!

این بهم ریختگی با من بود تا دیروز عصر!

دیروز عصر کلاس زبان داشتم، روزه هم بودم و حال بدم باعث شد دیر از خونه برم بیرون، هنوز نزدیکه پنجاه متر از اتوبوس فاصله داشتم که دیدم اتوبوس رفت، داشتم ناامید برمیگشتم خونه که با بابا برم که یهو یه صدای موتور رو پشت سرم شنیدم، اعصابم خورد شد از فکر اینکه خاک بر سر اون پسری که سر ظهر بجای اینکه حس امنیت بده باعث ترس میشه، یهو دیدم صدام زد "حاج خانوم"؟ از این لفظ متنفرم! بااینحال برگشتم سمت صدا، چیزی که دیدم رو نمیتونستم باور کنم، یه پسر بچه ای که فک کنم کلاس دوم یا سوم دبستان بود روی موتور نشسته بود، هندزفری و از گوشم دراوردم و افکار کثیفم و پاک کردم تا ببینم چی میگه!

یهو گفت: اتوبوس و برات نگه داشتم بدو برسی بهش!

وقتی که رسیدم به اتوبوس دیدم که این پسر کوچولو به راننده گفته صبر کن یه خانوم الان میاد و بعدش با موتور اومده دنبالم تا بهم بگه که اتوبوس و برام نگه داشته. چیزی که میدیدم خنده دار بود، یه بچه ی هشت نه ساله با یه موتور جلو یه اوتوبوس به اون بزرگی رو گرفته بود.

وقتی سوار شدم فقط به این فکر میکردم که: اگر من بودم حاضر بودم تو این گرما واسه کسی که نمیشناسم با راننده اتوبوس درگیر بشم؟

هرچقدر فکر میکردم نمیتونستم اون حجم از مهربونیشو درک کنم، اونم تازه نسبت به یه دختر غریبه! یه جور خاصی الان که فکر میکنم از لفظ حاج خانوم خوشم اومده! ولی هنوزم دوست ندارم کسی اینطور صدام کنه!

امروز رفتم کارنامه بگیرم داییمو دیدم، سه سال از من کوچیکتره، منتظر موندیم باهم تا اتوبوس بیاد، سوار که شدیم نشد پیش هم بشینیم، وقتی اومدم کارت بزنم پیاده شم راننده گفت اون پسره حسابت کرد! زنگش زدم بهش میگم: دایی چرا منو حساب کردی؟ زشته خب من بزرگترم اخه!

گفت: زشت وقتیِ که یه مرد بذاره خواهرزاده ش دست تو جیبش بکنه! 

از حرفش شوکه شدم، داشتم به حرفش فک میکردم یهو دیدم که عه روانی داره پشت سر من میاد.

زد سر شونه ام جلوم ایستاد، داشتم نگاش میکردم، قدش یه چند سانتی از من کوتاهتره، ولی بزرگ میشه، تا یکی دوسال دیگه دوبرابر من میشه:) ولی غیرتش از همین الان همونیه که یه مرد باید داشته باشه!

چطوری اخه انقدر غیرت تو یه سری پسر بچه جمع شده؟ اونوقت یه سری مردا انقدر بی شرفند؟ انقدر بی غیرتند؟ انقدر حیوونن؟


خوشحالم از اینکه هنوز قلبای بزرگ و مردای با غیرت پیدا میشه:)


موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۹
Pokerface

نظرات  (۹)

عزیزم بدون توهین به داییت و به طور کلی این حرف رو می زنم.
امیدوارم که بعدها این جامعه همین پسرای خوب رو به مردانی که همه جا می بینیم تبدل نکنه. جامعه خیلی تاثیرگذاره. 
منظورم کلی بود و خدای نکرده داییت رو شامل نمیشه ولی وقتی متن رو می خوندم همش به این فکر می کردم. جامعه....
پاسخ:
نه عزیزم خواهش میکنم اتفاقا موقعی که داشتم مینوشتم متن و به این فکر میکردم که ای کاش همیشه انقدر مررد بمونه:)
امیدوارم همیشه اینا ههمین جورى بمونن
پاسخ:
منم امیدوارم:)
من هنوز اون موتوریه رو موندم |:
پاسخ:
منم هنوز فکرم درگیرشه:|
واییییی 😂 یعنی خواهر برادر داشتن یه چیزه ... دایی کوچیک تر از خودت داشتن یه چیز دیگه 😂😂😂

بله غیرت چیز خوبیست !
پاسخ:
خیلی باحاله اتفاقا! خنده داره ها خیلی ام خنده داره😂 ولی خیلی میچسبه


کاش مردان سرزمینم داشتند:)
۲۹ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۴۸ لیمو ترشـــ🍋
واو!
چ اتفاقات خوبی افتاده:)
خدا شانس بده!!!

خیلی برام جالبه ک طرف خاله دایی ایناش از خوددش کوچیک تر باشن... خیلی جذابه!!!
پاسخ:
برا خود منم جالبه😂 
کلا هر موقع کسی میپرسه نسبتتون چیه نگا همدیگه میکنیم میپوکیم از خنده😂
هنوز توی این خونه هستن تیکه چوبایی که دارن جور اون چوبای سوخته رو میکشن
دارن سوختن اونارو میبینن ولی تن به سوخته شدن نمیدن
جامعه تاثیر گزاره ولی نمیتونه فطرت آدمو عوض کنه!
ذات ادم هرجا که باشه تو هر محیطی خود واقعیشو نشون میده...
هنوز توی این خونه هستن کسایی که مهربون بودنو یادشون نرفته...
هنوز هستن ادمایی که سر یه اصل واحد ایستادن...
 یه اصل به اسم :انسان بودن!

شاید بخاطر همین بعضی هاس که اون ترجیح میده فعلا نیاد
شاید بخاطر همین بعضی هاس که این خونه هنوز ویرون نشده
بخاطر بعضی ها که پاکن
مهربونن
بعضی ها که میدونن با یه دوست تفاهمی ندارن ولی باهاش همراه میشن
همراهیش میکنن
تو این هوای گرم باهاش همراه میشن تا تنها نباشه!
شاید بخاطر ایناس که دنیا هنوز قشنگیای خودشو داره...
 
درک تفاوتا میتونه خوب کنه دنیارو
درک اینکه ما نمیتونم مشکلات جنس مخالفمونو بفهمیم
نمیتونم بعضی حساشونو درک کنیم
شاید بخاطر همون حسا خدا یه راهی واسشون قرار داده
میدونم که این تفاوتا دلیل بر کثیف شدن ادما نمیشه
ولی شاید کسی که بخواد کثیف نشه باید راهی که خدا گفته رو انتخاب کنه
 
دلیل زنده بودن ما فقط موجود بودن همون بعضی هاس
نمیخواد توی کتابا بگردی
به دورو برت که نگاه کنی بدون هیچ دید قبلی چیزای خوبی هس که به آدم میگه: باید بود و زندگی کرد...
پاسخ:
اون بعضیا تعدادشون خیلی کم شده، اونقدر کم شده که دیگه پاکی روحشون نتونه کثیفی رو از اسمون این شهر ببره
اصلا اسمون این دنیا هنوز به برکت وجود اوناست که پابرجاست ولی بخدا این درستش نیست، این همه کثافت کاری درست نیست، یه جا نوشته بود ایران کشوری که قوانینش را از الت مردانش مینویسند! دقت کنی راست میگه، زن نخونه ، ورزشگاه نره فلان نکنه بیسار نکنه چرا؟ چون مرده به گناه نیوفته! خب چرا زن از همه چی محروم شه بخاطر مرد؟ خب اون جلوی خودشو بگیره! برتری ما نسبت به حیوانات اینه که اراده و اختیار داریم اگر اراده حفظ خودشو نگاهشو نداره از حیوونم پست تره! میشه همون اشغالی که به دختر بی گناه تجاوز میکنه! خب ادم اینارو میبینه یادش میره خوبیا رو! خوبیا کمرنگ شدن،  کم کم دارن محو میشن! درد منم همینه!
منم یه دخترم مثه تو
که از همه این خشونت ها و تبعیض ها بیزاره
خستس از بی عدالتی از نگاه هرز از حرف بیجا
ولی ما فعلا توی این شرایطیم
گریه کردن برای یه مرده اونو زنده نمیکنه
فکر کردن به زنده هاس که مهمه و اینده سازه
من بهشون حق نمیدم ولی میتونم بگم محدودیت باعث این چیزا میشه

اینکه از کوچیکی بگیم زشته عیبه نامحرمه و... ذهنیت بچه هارو عوض میکنه
گذشته رو نمیشه کاریش کرد
همچنین ذهنیت غلطه بعضی ادمارو 
بعضی ها هستن که میخوان ازادی باشه بعضی هام هستن که مخالف این ازادی هستن که متاسفانه تو جامعه ما کم نیستن
ما باید تغئیر کنیم
ما باید تغئیر بدیم دنیامونو
ما باید درست بزرگ بشیم توی هر پست و مقامی که هستیم ذهنیت درست داشته باشیم و ادمایی درستی رو بار بیاریم

میشه شاید زود نه ولی حتما!
پاسخ:
اینا همش دلیل و منطقاییِ که میاریم تا سرپوش بذاریم رو این همه کثافت!
ما همه یه توهمیم، تقصیر مغز منه که توهمی به این بزرگی زده! توهمی به این کثیفی زده!
چه داییِ خوبی :))) مراقبش باش :دی
امیدوارم همیشه اینجوری باشن :)

اون خبر تجاوز رو هم خوندم یعنی از خودم هم حتی بدم اومد که یه انسان چقدر میتونه کثیف باشه .. چقدر میتونه بی رحم باشه ..
پاسخ:
خیییلی:)
باشه


خیلی وضعیت افتضاحی داره مملکتمون:|
به من بگن حاج خانوم ذوق میکنم.اینطوری خیالم جمع میشه فکر و خیالی تو سر کسی نیس...
والا
پاسخ:
به من میگن حاج خانوم حس میکنم سنمو خیلی بردن بالا!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">