SILENCE

SILENCE

خبـــــــر از چشـــــم خـــودش داشــــت اگـــــــر
میفهــــــمید ....
"حـال مـن، بعـــد نگــاه تو ســـــرودن دارد"

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۷ شهریور ۹۷، ۱۲:۵۱ - علیــ ـرضا
    خواهش !
نویسندگان

تناسخ

جمعه, ۲۳ تیر ۱۳۹۶، ۰۳:۴۷ ب.ظ

اگه تناسخ راست باشه چی؟؟؟!!! -___-

الکی نیست که کافکا اسم مشهورترین رمانشو گذاشته مسخ!!!!!!


پ.ن: بنظر خودم معقول نیست این نظریه!!!

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۳
Pokerface

نظرات  (۱۳)

تناسخ که راست هست:)
ولی کافکابراساس افکاروفرهنگ کشورش مینویسه
برای آشنایی بافرهنگ دیگرکشورهابهتراست کتابهاش خوانده شوند
ولی اصلااًفرهنگ خوبی برای زندگی آدم نیست:(
پاسخ:
راسته؟ یعنی شما فکر میکنی که روح ما بعد از هر بار مرگ از کالبد ما خارج میشه به یه جسم دیگه میره تا نهایتا به تکامل برسه؟ ینی فکر میکنین این روحی که الان تو جسم شماست قبلا تو جسم کس دیگه ای بوده؟
یا باور دارین که ما قبلا روح نباتات و حیوانات بودیم بعد تکامل پیدا کردیم شدیم روح انسان؟ 

بنده براساس درسی که ازقران واموزنده های قران گرفته ام،بدن انسان بدون روح
مثل یک گوشت بی حرکت است،ولی روح به آن بدن انسان جان میدهدوانسان
بابودن روح دربدنش زندگی میکندوعلم کسب میکند،ولی وقتی ازدنیارفت،روحش
ازکالبدبدنیش خارج شده ودرآن جهان میرودوبه بدنی که مثل بدن زمییش است میرودولی تکاملی دیگروجودندارد،چون تکامل روح انسان درزمین صورت میگیرد


ماقبلاًگل بودیم وخدابهمون روح داده وبرداشت من ازتناسخ با60درصدبرداشت شما
مخالفه:(
اثبات تناسخ:
  • «وَنُفِخَ فِی الصُّورِ فَإِذَا هُم مِّنَ الْأَجْدَاثِ إِلَی رَبِّهِمْ یَنسِلُونَ* قَالُوا یَا وَیْلَنَا مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا هَذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ*ِن کَانَتْ إِلَّا صَیْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ جَمِیعٌ لَّدَیْنَا مُحْضَرُونَ»[۱]
یعنی «و در صور دمیده شود، ناگهان آن‌ها از قبرها، شتابان به سوی پروردگارشان می‌روند(۵۱) می‌گویند ای وای بر ما چه کسی ما را از خوابگاهمان بر انگیخت؟ (آری) این همان است که خداوند رحمان وعده داده است و فرستادگان او راست گفتند.(۵۲) صیحه واحدی بیش نیست، ناگهان همگی نزد ما حاضر می‌شوند.»(۵۳)

و

http://www.soalcity.ir/node/282

به سایت زیرمراجعه شود،اگرباورنمیکنید،من دیگرچیزی نمیگویم وشماراباافکاربه

نظرصحیحتون تنهامیزارم

پاسخ:
من همه ی اینا که دوستان زحمت میکشن و شما زحمت میکشین کپی میکنین رو خوندم:))
منم حرفم حرف شماست میگم روح از یه جسم به جسم دیگه نمیره! ظاهرا اشتباه برداشت کردین:)
من بااطلاعات کمی که ازاینترنت پیداکردم،دیدم تناسخ راست است
ولی بامطالعه بیشترآنراقبول ندارم ومن معادراقبول دارمم
ودلیل ردم داخل این سایت میباشد
http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa736
گاهی زمان هاآدم اشتباهی راانجام میدهدویک موضوع مهم رابایک اشتباه
یکی میکندودونظرقبلی رامثل من میدهد:(

پاسخ:
اشکالی نداره بهرحال پیش میاد دیگه:)
هیچ چیز صدرصد که نیست که همه چی نسبیِ!
من نسبت به عقل و منطق خودم میسنجم و میگم یه نفر دیگه هم همینطور!
این مسئله هم با توجه به شواهد درست بنظر میاد هم با توجه به منطق اشتباه!
خودمم نمیدونم!
بهتراست،انسان باخواندن این موضوعات اشتباه راباواقعیت تشخیص بدهد
وزندگی سعادتمندی داشته باشد:)
ولی معادخداوتمام کارهای خدای متعال صددرصداست واین روتمام خداپرست
هاوغیرخداپرست هاکه خودشون روبه کوچه علی چپ زنندمیدانند:)
من تناسخ رابه همین دلیل ازدلایلم قبولش ندارم:(
قرآن در این باره می فرماید: "چون یکیشان را مرگ فرا رسد گوید: پروردگارا، فرمان ده مرا به دنیا باز گردانند، شاید کارهای نیکی را که در گذشته ترک کرده بودم،(در حیات آینده) انجام دهم ،( پاسخ داده می شود): هرگز، این سخنی است (بی اساس) که گوینده خود می گوید (و به آن ترتیب اثر داده نمی شود) و از پی (مرگ) اینان عالم برزخ است تا روزی که قیامت فرا رسد و از قبرها بر انگیخته شوند".
پاسخ:
سپاس از پیگیریتون:)
از بعضی جهات قبول دارمش ولی خب
+ این چه پستاییه میزاری آخه؟! بشین سر‌ درس و مشقت! عه! D:
+ تازشم از اون بحثاییه که باید بشینی قشنگ جلوتم یه ۱۰ کیلو اینا تخمه باشه! اونوقت v:
پاسخ:
سواله دیگه پیش میاد:))))
ولی چشم میشینم سر درس و مشقم😂

عاقا من خواهان بحثم خب:)
تخمشم با خودم!
۲۳ تیر ۹۶ ، ۲۰:۴۰ حصار آسمان
تناسخ کلا چی هه ؟ :)))

فکر کنم مسخ با تناسخ فرق داره
مسخ یعنی تغییر شکل و ماهیت که قبلا هم اتفاق افتاده. مثلا تبدیل انسان به میمون

اما تناسخ فکر کنم به معنی تسخیر بدن توسط روحه. یعنی کسی که مرده، روحش بتونه جسد دیگه ای رو تسخیر کنه. که این یکی حقیقت نداره و خرافه ای بیش نیست
پاسخ:
نه مسخ یه مرحله از تناسخِ!
نظریه تناسخ میگه که انسان وقتی میمیره روحش از این جسم خارج میشه میره به یه جسم دیگه و انقدرررر این پدیده تکرار میشه تا به تکامل برسه انسان! بعد میگه که اصلا روح انسان اول روح نباتات بوده و بعد شده حیوانات و حالا انسان! مسخ هم مرحله ی تبدیل روح حیوان به انسانه:)

اخه تو یه کتابی به نام جهان هولوگرافیک میگه این مسئله حقیقت داره!
ولی منطق چیز دیگه ای میگه!
۲۳ تیر ۹۶ ، ۲۱:۴۵ بهار پاتریکیان D:
من مخالفم باهاش :/
پاسخ:
:))))
سپاس
۲۴ تیر ۹۶ ، ۱۲:۵۲ فــــ . میم
جهان هولوگرافیک اینحا٬ جهان هولوگرافیک آنجا.. جهان هولوگرافیک همه جا! :» 

+ مخالفم 
پاسخ:
😂😂😂 زندگیمو داغون کرده:(((
۲۴ تیر ۹۶ ، ۲۲:۲۴ حصار آسمان
خب آدم خوبه این کتابا رو بخونه
ولی وقتی درست فکر کنین میبینین که واقعا با دانسته های اسلامی ما جور در نمیاد
حالا تا حدودی هم میتونه درست باشه ولی نه به این شکل
چون روح انسان تکامل پیدا میکنه 
چ در گذر زمان و چه قبل، هنگام زندگی در دنیا و بعد از مرگ
پاسخ:
مشکلم دقیقا همینجاشه:)
با دانسته های دینی درست در نمیاد از طرفی هم خب منطقیِ:)
عاخه یجوریه که!!

فک کن روح تو مال یکی دیگه بوده باشه :/
اصن جور در نمیاد با چیزایی که تو دینی و اینا خوندیم!
با چیزایی که خوندیم که جور در نمیاد هیچی با منطقم باز نمیشه!!!
پاسخ:
دینی و که ول کن بابا😐😐😐😐
۲۵ تیر ۹۶ ، ۱۲:۴۳ پـــــر ی
دارم فکر می کنم اگه راست باشه تو زندگی بعدیم ممکنه چی باشم؟ یا حتی تو زندگی قبلیم چی بودم
پاسخ:
دقیقا:(
منم بیشتر فک میکنم تو زندگی قبلیم چی بودم
نه، بهش باور ندارم اما جالبه برام. چون کلا ادیان شرقِ آسیا برام جالبه ...
پاسخ:
:) اره جالبیش که جالبه:)
کافکا پشیزی برای مسخ ارزش قایل نبود، مدام اون "داستان کوتاه" رو احمقانه میخوند، تو دست نوشته هاش حتی ی بارم از مسخ تعریف نکرده، همش گفته این داستان غیر قابل تحمل و منزجر کنندست همش گفته پایان بندیش افتضاحه. ازین گذشته مسخ اعتقادی به تناسخ نداره، مسخ مثل هر دو رمان مهم کافکا محاکمه و قصر، ی روایت موقعیت محوره، وقتی مارکز میخونی میبینی خیل عظیمی از وقایع فراواقع توی روایت رخ میده، ولی ملت ازین اتفاقا تعجب نمیکنن یا دنبال دلیلش نمیگردن این وقایع عادی هستن، ولی برای مخاطب عجیبه، مسخ عجیب نیست. شاید ی نفرین تلقی بشه تا بقیه به چشم طرد شده به گرگور نگاه کنن ولی باهاش مشکل ندارن، دنبال چراییش نمیگردن دنبال ایماژ روانشناسیش هم نیستند، نه شخصیتا و نه کافکا، سبک کافکا بعد از تنفرش از داستانای مدرن روانشناختی پدید میاد، اینجا دیگه روان شخصیت پژوهش نمیشه. حتی خود کافکا هم انگار نمیدونه چی داره پژوهش میشه، ی جایی میگه :ادبیات چیست؟ از کجا می اید؟ فایده اش چیست؟ چه چیزهای پرسش برانگیزی! آن وقت پرسش بر انگیزی آنچه را میگویی به این پرسش برانگیزی اضافه کن و چیزی که عایدت میشود یک هیولای بی شاخ و دم است. 

همه ی اینا آدم رو میرسونه به اینکه مسخ اصلا برای کافکا مهم نبوده، بلکه برای تحلیل گرا و منتقدا مهم بوده، ادبیات برای کافکا همراه بوده با کلی شک و تردید، اصلا مشخص نیست داره توی گروه محکومین ذات وجودی انسانیت رو کاوش میکنه، هستی شناختیه، بعد داره توی محاکمه وجدان آدم رو کاوش میکنه، میشه روانشناختی و... 
کافکا قطعا جادوییه، ولی فک نکنم مسخ مستقیم برسه به تناسخ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">