SILENCE

SILENCE

خبـــــــر از چشـــــم خـــودش داشــــت اگـــــــر
میفهــــــمید ....
"حـال مـن، بعـــد نگــاه تو ســـــرودن دارد"

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۷ شهریور ۹۷، ۱۲:۵۱ - علیــ ـرضا
    خواهش !
نویسندگان

سمپاد

سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲ ب.ظ

احتمالا سمپادیای عزیز با دیدن عنوان تمام خاطرات تلخ زندگیشون جلو چشمشون به صورت فول اچ دی نقش بست اما، میخوام یه چیزی بگم راجب سمپاد، که بنظر خودم بهترین قسمتشه!

امروز نتایج ازمون تیزهوشان 96 اومد، دایی منم از پذیرفته شدگان بود، وقتی عبارت "پذیرفته شده " رو دیدم مونده بودم شاد باشم واسه اتفاقی که براش افتاده، یا ناراحت باشم واسه فشاری که از این به بعد روش میاد و لحظه های نابی که از دستشون میده.

به عقیده ی خود من سمپاد سازمان خوبیه! هرچند که سخت گرفتند بهمون، هرچند دوران نوجوونیمون که از بهترین دورانای عمره رو( میگن بهترینه ما که چیزی ندیدیم) اونجا گذروندیم و نفهمیدیم عصرا بعد از مدرسه با رفقا بیرون رفتن ینی چی، هرچند نفهمیدیم سفرای خونوادگی یعنی چی، هرچند نفهمیدیم محض رضای خدا واسه یه بار با خیال راحت بیرون رفتن یعنی چی اما.....

ازش راضیم، سمپاد منو از خیلی چیزا دور کرد، درسته که میگند تربیت خونوادگی مهمه و تربیتِ که بچه رو از انحرافات دور میکنه، اما من بهش اعتقاد ندارم، تمام رفتارای بچه متوثر از تربیتش نیست، بنظر من 80 درصدش از دوستاش تاثیر میگیره، مخصوصا تو نوجوانی.

من تنها کسی بودم که بین جمعمون قبول شدم سمپاد، اونموقع جمعمون خوب بود فضاش، ولی الان هرکدومشون رو میبینم غرق یه پسر شدن و زندگیاشون به فنا رفته.

خب حالا اگر من تو همون جمع مونده بودم تکلیفم چی بود؟ حالا هرچقدرم تربیتم درست! بهترین فایده اش این بود که منو از اون جمع بیرون کشید. حالا نمیگم جو مدارس سمپاد جوریِ که کلا ادماش بچه پیغمبرن، اما ارزشای خودشون و سختتر حفظ میکنن، سخت تر تن به خیلی کارا میدن!

با وجود اینکه حتی بچه های این سازمان هم راه های انحرافی میرفتن، اما خوبیِ سمپاد این بود که بهت هدف میداد، کمکت میکرد اونقدر بزرگ هدف گذاری کنی که از هر احد والناسی بخاطر اهدافت بگذری!بعنی خودخواهی محض! و این بنظرم بزرگترین فایده سمپاد بود. باعث میشد که بچه ها اونقدر هدفشون براشون مهم بشه که دیگه براشون اهمیت نداشته باشه که فلان پسر گفته "دوستت دارم"، این سازمان اونقدری بهمون ارزش داد که بدونیم فقط یه نفر هست تو این دنیا که ارزششو داره به پاش بمونی و بخاطرش از خیلی چیزا بگذری و در کنارش یاد داد که سن ما مناسب انتخاب اون یه نفر نیست.

اینا رو گفتم که بگم خوشحالم از این که تو سمپادم، هرچند خیلی فشار اورد، هر چند از تو رفتارمون مشخصه سمپادی ایم و هرچند بهمون میگن خرخون!

اما حداقلش خوشحالم که منو اونقدر بزرگ کرد و اونقدر قشنگ از عالم کودکی بیرون کشید که خودم بتونم رو پای خودم وایسم و انتخاب کنم و برا انتخابام بجنگم!

برا دایی هم خوشحالم، سختی میکشه که بکشه، به درک که میکشه، ارزششو داره!

راستی چند تا سمپادی داریم اینجا؟


موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۳
Pokerface

نظرات  (۱۷)

۱۳ تیر ۹۶ ، ۱۲:۳۵ پـــــر ی
خب مگه با پسرا ارتباط داشتن راه انحرافیه؟
البته قبول دارم که دوره دبیرستان خیلی حساسه و روابط باید شکل خاصی داشته باشن
پاسخ:
نه اگر با پسر درست ارتباط داشته باشی باعث رشدم میشه
منتها معمولا تو این سن همه طرف مقابلشون و اشتباه انتخاب میکنند!
برا همین میگم بهتره کلا تو این دوران تمرکز رو درس باشه:)
۱۳ تیر ۹۶ ، ۱۲:۴۶ توکان سبز
ای ام سمپادی که داره سه سال اخر سمپادی بودنشو طی میکنه :))
پاسخ:
عهههه می تو:))
خب به سلامتی
۱۳ تیر ۹۶ ، ۱۳:۰۱ منِ مجازی
تبریک بهشون :)))

+ چندتا ؟ از درو دیوار بیان سمپادی میباره خب :| :دی
پاسخ:
😂😂 اخه اونایی که من میشناسم هیشکدوم سمپادی نیستن گفتم بذار امار بگیرم
بزرگ ترین خوبیشم این بود که یه دوستایی پیدا کردیم که نگووووووو
بهترین دوستای دنیا :))))))
کسایی که اگه نیومده بودیم سمپاد و ندیده بودیمشون  واقعا نصف عمرمون به فنا رفته بود...
پاسخ:
ای جان ای جان:))
اره راست میگی
۱۳ تیر ۹۶ ، ۱۳:۱۳ فــــ . میم
وقتی با تک تک کلماتت موافقم :) 
سمپاد خیلی چیز ها رو از ما گرفت اما به جاش خیلی چیز ها رو هم بهمون داد! به ما خودباوری رو داد  و هدف رو، این که یادگرفتیم بددن تلاش نمی تونی به دست بیاری چیزی رو که می خوای! 
به ما همدیگرو داد :) یاد گرفتیم که هرچقدر هم سختی باشه و امتحانا و فشار باید پشت هم باشیم،  و البته هزااار تا خاطره ای که تک تکش برامون عزیزه (کمی اغراق در جمله آخر :*) 
خوشحالم که سمپادی ام :)‌
برای داییت آرزوی موفقیت می کنم، هواشو داشته باش این اولاش 

+ نمی دونم چرا ولی فکر می کنم سمپادیا اینجا زیادن


پاسخ:
اوهووووم:)
به ما باهم بودن و داد:)
چشم:)))
والا سمپادی که شما تعریف کردی با اون چیزی که تو ذهن منه خیلی فرق داره، واقعن بهترین روزای زندگیمو تو کلاسمون میگذرونم، یعنی فان تر از این کلاس ما نداریم D:
+ مطمئنین شما سمپاد میرفتین؟ آلکاتراز نبود؟! /:
پاسخ:
ینی خداییش شماها اصلا فشار درسی روتون نیست؟ نمیشه منم بیام اونجا؟
قول میدم بچه ساکتی باشم بشینم یه گوشه نگا کنم فقط!
شایدم بدتر حتی
مدیرمون مزخرفه
نه عاغا چه فشاری؟! ((:
باشه بیا D:
پاسخ:
عمیقا خوش بحالتون:))
باشه
تا وقتی سمپاد تو هر شهری یه دونه بود سمپاد بود
بعداً که مثل قارچ همه جا سمپاد ساختن دیگه رقابت بی‌معنی شد.
پاسخ:
اونکه اره
ولی من نظامشو دوست دارم:)))
الان یعنی ما که سمپاد قبول شدیم ولی نرفتیم منحرف شدیم ؟ موتاد شدیم؟ دوس پسر داریم ؟ به راه کج رفته و جامعه رو به مرز های نابودی کشوندیم یعنی ؟ :))))
همه چی به خود آدم بستنگی داره :)
اگرم کسی بره سمپاد و اونقد شلوغ باشه که تو اون تایم فرصت این کارارو نکنه بعدا که رها شد جبران میکنه
کسی هم اهلش نباشه وقتشم خالی باشه نمیره سراغش
اینا به اعتقاد بر میگیرده و تصمیم ما برای زندگیمون همین :)

من یکی از کارورزی هام اتفاقا تو سمپاد بود بچه هاتو میخندیدن میگفتن هیچ وقت تا حالا اینقدر بهمون خوش نگذشته بود :)) کم مونده بود منو از مدرسه بندازن بیرون :)) البته شوخی میکنم این آخری رو ولی خب اولش که رفتم همه خیلی جدی و با تیپ خاصی نشسته بودن سر کلاس از جلسه سوم کلاس شده بود دایره ای همه حرف میزدیم و بچه ها کلی خوشحال شده بودن و با روز اولشون فرق داشتن :) و خداروشکر که تهش میگفتن کلی براشون خوب بود کلاس :)

منم نصف بیشتر عمرمو توی مدرسه گذروندم از صبح تا چهار بعد از ظهر و شاید بچه خودمو هیچ وقت توی چنین مدرسه ای ثبت نام نکنم :)
پاسخ:
نه اختیار دارین من منظورم اینه که تو این مدارس معمولا کمتر میرن به نسبت بچه های مدارس عادی، بحثم سر این بود، وگرنه من همچین جسارتی هیچوقت نمیکنم چون قضاوت بیجاست:)))
رفتن یا نرفتن تو اون مدرسه به خودش بستگی داره:))
سمپاد دقیقا خوبیش فقط همینه...نه معلمای آنچنانی داره و نه استخر و ورزشگاه سرپوشیده و ازین چیز لاکچریا! همه ی سرمایش دانش آموزاشه...
اون حس رقابتی که تو وجود دانش آموزاش ایجاد میکنه تا بتونن با جرئت رویا هاشونو بسازن واقعا ارزش داره:)))
من به شخصه همیشه غر میزنم از وضع درس خوندن و امتحانای هر روزه و سخت گیری های بیخود دبیرامون... اما اونقدر رو سمپادی بودنم غیرت دارم که هرکس بد سمپادو بگه میشورمش قشنگ:دی 
وقتی فکرمیکنم میبینم اگه سمپادی نبودم امکان نداشت به هدفای الانم فکر کنم حتی!:/
پاسخ:
دقییییقا! مثل یه کابوسه برام وقتی فکر میکنم به اینکه اگر سمپادی نبودم الان چی میشد؟ 
سمپاد به ما خیلی هدفای بزرگی داد بابا:))))
منم دیروز سمپادی شدم ^_^ 
ولی نمیدونم برم یا نه :/ 
پاسخ:
برو برو^~^
حالا این تجربه باهم بودنو و دوستی تو جاهای دیگه م هست ینی فقط مهم اینه ادمای شبیه بهم جمع باشن.
منکه از گذشتم راضیم فقط بعدا میای میبینی سمپاد بودن اینقدی که الان پررنگه تو زندگیت بعدا نیست.
+کلا به ما تو مدرسه میگذشت ،الانم میگذره^_^
پاسخ:
نمیدونم ولی امیدوارم که در اینده حداقل تاثیر این همه درس خوندن و ببینم دیگه:)))
به ماهم خوش میگذره ولی دورانای بد هم زیاد داره
سمپادی نیستم،با پسری رابطه ندارم،مشکلی تو زندگیم نیست ولی داره گند میخوره بهش :|

چون جنگیدن رو بلد نیستم و با خودم سر جنگ دارم که جنگیدن رو یاد بگیرم.
پاسخ:
این دقیقل کاریه که سمپاد میکنه
یعنی یه جوری میدان رقابتی ایجاد میکنه که تو سمپاد و مدرسه که هیچی تو زندگی عادی هم جنگیدن و یاد میگیری:))
من راهنمایی مدرسه ی عادی بودم و دبیرستانو سمپاد بودم ، برای همین دوستای زیادی از هر گروه داشتم ، این حرفو که سمپادیا سختی بیشتری تحمل میکنن رو حداقل برای پسرا قبول ندارم برای دخترا نمیدونم واقعا...کسی که تو کارش موفق باشه کنار سختی ها احساس خوشبختی میکنه همین از سختی ها کم میکنه ، بر عکس به نظرم فشار روانی بیشتری روی کسی توی مدرسه ی عادی باشه هست.
به نظر من اون جوی که میگید بچه های سمپادی سخت تر تن به ارتباط میدن برمیگرده به خود برتر بینیشون ، اگه هم دقت کنید میبینید معمولا توی رابطه هاشون دو طرف سمپادی هستن...
پاسخ:
نمیخوام فک کنین الکی دارم دلیل میارم ولی اتفاقا اوج سختیش هم سه سال راهنماییه چون اضافه تر از بقیه مدارس باید رفت مدرسه، درسای اضافه تری هست و....
تازه سنتم کمتره اونموقع، اون سه ساله که سخت میگذره، بعدش که میای دبیرستان راحتتر میشه چون قبلا خوندی اینا رو تو راهنمایی:)))
اوج سختیش همون سه ساله
خوشبختانه تجربه نکردم که بدونم :)))
پاسخ:
:))))) 
نفع کردین
منم یه سمپادی ام
پاسخ:
چههه خوووب:))
کلا سمپاد دیگ اون سمپاد قدیم نیست ما که فشاری رو حس نکردیم شاید احساس مسئولیت لازم رو نداشتیم 
تو بدترین حالات میرفتیم کنار دریا یه سیگار دود میکردیم : ) ) ) ) ) ) ) )    

پاسخ:
بعله خب یحتمل به همون دلیل اخره:||||

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">